Cím / Tantárgy | Évfolyam | Dokumentumok |
---|---|---|
Katarína Löfflerova - HazatérésÓraterv
etika, hit- és erkölcstan, történelem, osztályfőnöki óra
Katarína Löfflerova életrajzából a hazatérés körülményeit, helyszíneit, személyeket emeltünk ki. Célunk, hogy a tanulók csoportmunkában egy 45 perces tanóra alatt megismerhessék a koncentrációstáborból hazatérő zsidó nők, hogyan tudtak egyedül új... |
7, 8, 11, 12 | |
Asszonysorsok Köztes-EurópábanFeladatbank, Projektterv
Digitális kultúra, történelem, irodalom, osztályfőnöki óra
A https://www.her-stories.eu/hu oldalon található nőtörténetek felhasználásával egy olyan interdiszciplináris projektet terveztünk, ami alkalmas a holokausztról való megemlékezésre. A projekt részei többféle tanítási órán is használhatóak, illetve egy nagy projekt keretében... |
7, 8, 9, 10, 11, 12 | |
Találd ki a Soá karaktert!Feladatbank
Digitális kultúra, etika, hit- és erkölcstan, történelem, osztályfőnöki óra, egyéb projektek
A két digitális feladat segítségével játékos formában ismerkedhetnek meg a diákok a hét holokauszt túlélő nő életével. A feladatok együtt illetve külön-külön is használhatóak. |
8, 9, 10, 11, 12 | |
Lisza Pinhasz történeteÓraterv
Digitális kultúra, etika, hit- és erkölcstan, történelem, osztályfőnöki óra, rajz és művészettörténet
Lisza Pinhasz görög holokauszttúlélő történetének feldolgozása a visszaemlékezése alapján csoportmunka formájában. |
8, 9, 10, 11, 12 | |
A túlélés és újrakezdés motívuma - Lisza Pinhasz történeteFeladatbank, Óraterv
etika, hit- és erkölcstan, történelem, osztályfőnöki óra, társadalomismeret
Az óraterv csoport- és egyéni feladatok segítségével járja körül a túlélés és újrakezdés motívumát Lisza Pinhasz görög holokauszttúlélő visszaemlékezése alapján. |
8, 9, 10, 11, 12 | |
A haza fogalma - Lisza Pinhasz történeteFeladatbank
etika, hit- és erkölcstan, történelem, hon- és népismeret, osztályfőnöki óra, társadalomismeret
Csoport- és egyéni feladatok a haza fogalmának körüljárására Lisza Pinhasz görög holokauszttúlélő visszaemlékezése alapján. A gyakorlatok egy-egy tanítási óra részeként is alkalmazhatóak. |
8, 9, 10, 11, 12 | |
A nagy utazás - Lisza Pinhasz történeteÓraterv
történelem, osztályfőnöki óra, társadalomismeret
A két tanítási órára készült óravázlat Lisza Pinhasz életét követi végig. A téma feldolgozása elsősorban csoportmunkában történik, ezt egészíti ki tanári magyarázatok és közös beszélgetés. Az óraterv 7. és 11... |
7, 8, 9, 10, 11, 12 | |
Női történetekFeladatbank, Projektterv
állampolgári / civil aktivizmus, Digitális kultúra, etika, hit- és erkölcstan, földrajz, történelem, osztályfőnöki óra
A feladatok segítségével a diákok csoportokban dolgozva ismerkednek meg a hét női alak történetével. A feladatok során a diákok az életutakkal foglalkoznak, térképeket kell készíteniük illetve a túlélők hallgatásának okaira... |
11, 12 | |
A bőröndök titka – Rosl Heilbrunner történeteÓraterv
állampolgári / civil aktivizmus, történelem, osztályfőnöki óra
Ezen 2x45/90 perces órán Rosl Heilbrunner élettörténetének segítségével dolgozzák fel a diákok a 20. századi történelem egyik izgalmas periódusát. A foglalkozás komoly hangsúlyt fektet az elhallgatás, az emlékezés problémája, a... |
9, 10, 11, 12 | |
Női történetek - PlakátkészítésFeladatbank, Óraterv
etika, hit- és erkölcstan, történelem, hon- és népismeret, osztályfőnöki óra, egyéb projektek, rajz és művészettörténet, társadalomismeret, Digitális kultúra
Ebben a 45 perces órában csoportmunkában dolgozzuk fel a hét nő élettörténetét. Az olvasottak és a kapott fényképek felhasználásával kell a gyerekeknek plakátot / infográfot készíteni. Az elkészült plakátok felhasználhatóak... |
8, 9, 10, 11, 12 | |
Női történetek - FotóalbumFeladatbank, Óraterv
etika, hit- és erkölcstan, történelem, hon- és népismeret, osztályfőnöki óra, egyéb projektek, társadalomismeret, Digitális kultúra
Ebben a 60 perces órában a diákok csoportokban képi és írott forrásokkal dolgozva ismerkednek meg a hét női alak rövidített történetével. A feladatok számos alternatív megoldást kínálnak, mint például a... |
9, 10, 11, 12 | |
Bevezetés a 20. századi magyar zsidóság történetébeFeladatbank
állampolgári / civil aktivizmus, történelem, osztályfőnöki óra
A film a magyarországi zsidóság történetének fordulópontjaira (dualizmus, Vészkorszak, az 1945 utáni időszak) koncentrál. A téma feldolgozása digitális feladatokkal történik. |
7, 11 | |
A hagyományos zsidó esküvő: Koltai Panni- 3 generáció, 6 esküvő című filmhez kapcsolódvaÓraterv
etika, hit- és erkölcstan, történelem, hon- és népismeret, osztályfőnöki óra
13-14 éves korosztálynak szánt óraterv, etika, történelem, osztályfőnöki órára. A zsidó kultúra egy szeletét bemutatva, a hagyományok megőrzése, átadása kultúra és identitásmegőrző szerepéhez kapcsolva. |
7, 8 | |
Feladatbank Domonkos Miksa: A pokol polgármestere című filmhezFeladatbank
etika, hit- és erkölcstan, földrajz, történelem, hon- és népismeret, osztályfőnöki óra
A Domonkos-filmhez kapcsolódóan a legszebben Arany János idézete fejezi ki a legfőbb mondanivalót: „Legnagyobb cél pedig, itt, e földi létben, Ember lenni mindég, minden körülményben.” Embernek kell tudnunk maradni az... |
11, 12 | |
Zsidó esküvői hagyományokÓraterv
osztályfőnöki óra
Koltai Panni- 3 generáció, 6 esküvő című filmhez kapcsolódva zsidó esküvői hagyományokhoz kapcsolódó rövid filmekkel és Kahoot kvízzel kiegészített beszélgetős óra. |
8, 9 | |
Gettó a városban - város a gettóbanÓraterv
etika, hit- és erkölcstan, történelem, hon- és népismeret, osztályfőnöki óra, egyéb projektek, rajz és művészettörténet, társadalomismeret
Az óraterv 2 tanórára készült. Tematikájában a hősiesség, helytállás fogalmát járja körül, és a gettó, a zsidóüldözések valamint a holokauszt mélyebb megismeréséhez járul hozzá. Domonkos Miksa életútján keresztül a diákok... |
7, 8, 9, 10, 11, 12 | |
Családtörténet vagy családi történetÓraterv
etika, hit- és erkölcstan, hon- és népismeret, osztályfőnöki óra, történelem
Az óraterv a Koltai Panni - 3 generáció, 6 esküvő című Centropa-filmhez kötődően személyes sorsokat és történelmi eseményeket mutat be, valamint azok hatását a családi életre. Az órán a diákok... |
5, 6 | |
Mindennapi élet a gettóbanÓraterv, Projektterv
etika, hit- és erkölcstan, történelem, osztályfőnöki óra
A diákok számára a történelmi kérdések sokszor távolinak, megfoghatatlannak tűnnek. Ezért szeretnénk a Holokauszt kapcsán néhány kérdéskört élményszerűen bemutatni számukra, hogy egyfajta „időgép”-módszerrel megismerjék a zsidóság gettóbeli életét, szenvedéseit, illetve... |
12, 9, 10, 11 | |
„Emberek az embertelenségben" - Kinszki Judit: Szerelem papírrepülőnProjektterv
történelem, irodalom, osztályfőnöki óra
Iskolai témahétre tervezett tanórák, amik a holokauszt feldolgozását célozzák. Több tantárgy órai anyaga lett e köré a téma köré szervezve. A cél az volt, hogy a diákok korosztályuknak megfelelően, minél... |
8 | |
Együtt könnyebbÓraterv
történelem, osztályfőnöki óra, etika, hit- és erkölcstan
A Centropa Túlélés Szarajevóban című kisfilmjéhez készült 2x45 perces osztályfőnöki/történelem/etika órára tervezett foglalkozás. Az óra elősegíti a csoportban való együttműködést, más kultúrák megismerését és érzékenyíti a diákokat, hogy elfogadóbbak legyenek... |
9, 10, 11, 12 | |
Óravázlat a Bevezetés a 20.századi magyar zsidóság történetébeÓraterv
történelem, osztályfőnöki óra, etika, hit- és erkölcstan
A filmhez adott feladatok segítségével a diákok megértik, hogy a Magyarországon élő zsidó emberek éppen olyanok voltak, mint a magyarok. Emberek voltak, akik dolgoztak, szerettek, gyermeket neveltek. Leszámolnak azzal az... |
11 | |
Szempontok óratervek készítéséhezMódszertani segédanyag
állampolgári / civil aktivizmus, angol nyelv, etika, hit- és erkölcstan, földrajz, német nyelv, történelem, hon- és népismeret, judaisztika, környezetismeret, irodalom, osztályfőnöki óra, egyéb projektek, rajz és művészettörténet, társadalomismeret, technika és életvitel
Ebben a segédanyagban találhatsz segítséget a Centropa tanárképző szemináriumain készítendő óratervekhez. Kérjük, hogy az itt található, a Centropa által megadott szempontokat használd az óraterv elkészítéséhez. Ezzel nagyban megkönnyíted a kollégáid... |
5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 | |
Videókészítési verseny - ÚtmutatóMódszertani segédanyag
etika, hit- és erkölcstan, történelem, hon- és népismeret, irodalom, osztályfőnöki óra, társadalomismeret
A mai világban a videó egyre elterjedtebb formája az események, gondolatok, érdekességek vagy éppen kutatómunkák közvetítésének. Közkedvelt műfaj, nemcsak a fiatalok, hanem mindenki számára. Ez a módszertani segédanyag egy a... |
5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 | |
FogalomtárakMódszertani segédanyag
etika, hit- és erkölcstan, történelem, hon- és népismeret, irodalom, osztályfőnöki óra, társadalomismeret
Történelmi és zsidó kultúrával, vallással kapcsolatos fogalomtárak. |
1 - 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, University | |
Szerelem papírrepülőnÓraterv
társadalomismeret, osztályfőnöki óra
Nőnapi ünnepség Az óratervben szereplő linkek már nem érvényesek. A... |
9 | |
Vallásos családban nőttem felFeladatbank
osztályfőnöki óra, egyéb projektek, történelem
Osztályfönöki óra vagy emléknapi megemlékezés. A két film (Koltai Panni és Galpert Ernő) alapján különböző tematikák feldolgozása (pl. továbblépés egy nehéz helyzet után / haláleset / személyes katasztrófák / tradíciók... |
8, 9, 10, 11 |
Oktatási anyagok
Megosztás
Displaying 1 - 26 of 26 results